Blog de sekcatalunyafotofilosofia

Blog personal

Noticias y comentarios personales

1.- Som com som o com ens veuen que som?

Escrito por sekcatalunyafotofilosofia 03-11-2014 en FotoFilosofia. Comentarios (0)


Tothom té una manera de ser que el defineix, a vegades diferent als ulls dels altres.

Llavors, què s’acosta més a la realitat? com ens veiem nosaltres o com ens veuen els altres?

Si els actes que fem ens defineixen, potser caldria que ens miréssim a través dels ulls d’algú, com si miréssim un reflex o una fotografia nostra, per saber com som. També és possible que siguem com esperen que siguem i per aquest motiu ens comportem de manera diferent depenent de la persona amb la que tractem.

Si sabéssim com som, deixaríem de comportar-nos com pensem que som?

Jo tendeixo a ser el que crec: si crec que sóc bona, em dedicaré a fer coses bones; si crec que sóc dolenta, em comportaré malament. Però això és només el meu comportament, una tendència a ser, no el que sóc. 

Per tant, potser som com som i el que els altres veuen de nosaltres és subjectiu.

Segurament és que no som ni com ens veuen ni com ens veiem i això ens qüestiona si podem arribar a saber com som. Sigui com sigui, una persona és tres coses: com ella creu que és, com les altres persones creuen que és i com és en realitat.

Sek Catalunya FotoFilosofia

Escrito por sekcatalunyafotofilosofia 20-10-2014 en FotoFilosofia. Comentarios (0)

Des de l'assignatura de Filosofia de Batxillerat del Col·legi Internacional SEK Catalunya, situat a la Garriga, participem a:


LA VUITENA MOSTRA DE FOTOFILOSOFIA

Per tal de celebrar la Jornada Mundial de la Filosofia de 2014 (UNESCO, novembre) es convoca la Mostra de FotoFilosofia. Volem enriquir el pensament filosòfic a secundària tot aprofitant la creativitat de l’alumnat i cercant noves formes de col·laboració entre els departaments de Filosofia dels instituts. L’objectiu de la Mostra és aplegar “espurnes de pensament” fetes per alumnes de secundària expressades en una fotografia digital acompanyada d’un títol en forma de pregunta vinculada a la filosofia.